החלטתם שאתם צריכים ורוצים להטמיע צ'אטבוט באתר שלכם אבל לא יודעים מאיפה להתחיל?
קודם כל חשוב שתגדירו מהן הפעולות שהצ'אטבוט באתר ידע לעשות.
לדוגמא:
- אם ליד ישאל אותו על מוצר מסוים, הוא יקבל מידע על אותו מוצר ויועבר לעמוד המוצר הנכון.
- אם ליד שואל על שירות או קורס מסוים שאתם מציעים, שיקבל מידע על השירות הרלוונטי ויופנה ליומן לקביעת פגישה עם יועץ.
אפשר לחלק את סוגי הצ'אטבוטים ל 4 קבוצות עיקריות:
- צאטבוט מבוסס תפריט – זהו הסוג הבסיסי ביותר. יש בו כפתורים מובנים והגולשים עונים ומתקדמים בשיחה לפי שאלות מובנות עם מספר אפשרויות בחירה שניתנות מראש עד שהם מגיעים לאופציה המתאימה והספציפית ביותר. הצ'אטבוטים האלו פועלים כמו עץ החלטות.
- צאטבוט מבוסס כללים – משתמש בהיגיון מותנה של אם/אז .הם פועלים בשיטה של שאלות נפוצות עם שילובים מוגדרים מראש של אפשרויות שאלות ותשובות כך שהצ'אטבוט יוכל להבין את התשובה של המשתמש (על פי זיהוי מילות מפתח) להגיב במדויק.
- צאטבוט AI – יכול להבין את שאלות המשתמש, לא משנה באיזו דרך הן מנוסחות מה שמאפשר לשיחה להתקדם בצורה חלקה יותר. כאשר הצ'אט בוט לא בטוח במה שאדם שואל, ומוצא יותר מפעולה אחת שיכולה למלא את בקשתו, הוא יכול לשאול שאלות הבהרה. יתר על כן, הוא יכול להציג רשימה של פעולות אפשריות מהן המשתמש יכול לבחור את האפשרות המתאימה לצרכיו. הוא יכול לזכור שיחות עם משתמשים והזמנות קודמות שלהם ולשלב את ההקשר הזה באינטראקציות איתם.
- ג'נרטיב AI צ'אטבוט – יכולים לקחת את יכולות צאטבוט AI צעד קדימה ולייצר תוכן חדש כפלט. התוכן החדש הזה יכול להיראות כמו טקסט, תמונות וסאונד באיכות גבוהה. הם יכולים לזהות, לסכם, לתרגם, לחזות וליצור תוכן בתגובה לשאלה של גולש ללא צורך באינטראקציה אנושית.
אז איך מחליטים מה הצאט בוט המתאים ביותר לעסק שלכם?
- קודם כל צריך לחשוב על קהל היעד שלכם, מהן המטרות שלו ומה הציפיות שלו מכם כעסק? האם יש להם צורך להתכתב בדיאלוג פתוח עם ניואנסים או שמספיק להם לבחור מתוך תפריט פשוט של כפתורים?
- קחו בחשבון את מצב העסק שלכם ואת הצורך שלכם – האם מטרת הצ'אט בוט היא יצירת לידים, מסחר אלקטרוני או צ'אט בוט לתמיכה בלקוחות או עובדים.
אם אתה עסק של אדם אחד או חברה קטנה עם משתמשים מעטים וכמות קטנה יחסית של שאלות נפוצות שאותן ניתן לחזות מראש אז צ'אטבוט מבוסס תפריט או מבוסס כללים עשוי לתת מענה מצוין ולשרת אתכם ואת הלקוחות שלכם.
עבור חברות בגודל בינוני עד גדול יותר, המאחסנות כמויות עצומות של נתוני משתמש שצ'אט בוט יכול ללמוד מהם בעצמו, צ'אט בוט בינה מלאכותית יכול לספק תשובות מפורטות ומדויקות למשתמשים וספק חוויות לקוח משופרות.